anasayfa | blog hakkında | yazarlar



~RETURN OF THE BRITISH ECCENTRICS~

lütfen önlerinde saygıyla eğilin (ve kıyafetlerine gülmeyin)























JAMIE T:


Eğer şu an ingilterede yaşıyor olsaydık bu yazıyı yazma gereği duymuyor olucaktım. Ya da bu yazıyı yazdığım için beni blogdan atıcaktınız. Ya da benim bir moron olduğumu düşünecektiniz. Çünkü Jamie T ingiltere'nin en populer isimlerinden biri bugün. (Myspaceteki şarkıları 1milyondan fazla kez tıklanmış ve de kendi gözleirmle şahit olduğum "If You Got The Money" UK Singles Chart'ta 11 numara.) Jamie T 86lı bir çocuk. Çok yetenekli. Yaptığı müziği genre olarak biyerlere sokma çalışmalarını indier-than-thou snoblarına bıraksam mı diye düşündükten sonra HAYIR diyerekten rap-reaggae-acoustic zart zurt tarzı şeylerle açıkladıktan sonra işin müzikten de önemli olan kısmına geçelim, ki bu da Jamie'nin lirik dehası. Çok cin fikirleri var, iyi gözlem yapıyor ve mizah duygusunu kaybetmeden insanı kafalayan şahane sözler yazıyor. Shelia'yı ele alalım. "Sheila goes out with her mate Stella, which she pours all over her fella” böyle bir koroya sahip bi şarkı kimin ağzına yapışmaz ve kime kendini sevdirmez. Sevdirir tabi ki de. Benim favori Jamie şarkım Salvador'a bakalım(ki bu şarkı Zane Lowe tarafından (zane lowedan nefret ediyorum. aslında etmiyorum. ama gonzo'yu izlerken.BAK.gene oldu, nese konuya dönüyorum. AMA O ADAM NEDEN BU KADAR BALLI Kİ) ne diyordum, evet zane lowe tarafından single of the week tarzı bişey seçilmiş. zaten ben ne kadar ingiliz genci tanıdıysam hepsi jamie t ve elle milanodan başka bişey dinlemiyordu.hatta ben "ama ama klaxons nme kapak new rave" diye kekelerken "klaxons da iyi ama jamie t is da shizz maaate" diye beni susturdular. HERNEYSE salvador'a bakmaktan vazgeçtim.zane lowe gerçeği gene sinirlerimi bozdu. "So Lonely Was The Ballad"ı ya da "Calm Down Dearest"ı dinleyin ne demek istediğim anlayacaksınız. O kdar samimi ve güzel sözler ki akla hemen kazınıyor. hoş elektronik zımbırtılar arasında bu çocuğun akustik gitarıyla şiir okuması ingilizler dışında diğerlerini pek ilgilendirmez gibi geliyor bana ama çok catchy beatleri olan parçaları da var. ve de son olarak lütfen THE STREETS e benzetmeyin. ne streets kadar hip-hopvari, ne de streets kadar electro. AYRICA STREETS E BASAR

ZOMG Jamie T MP3 YIĞINI:
Betty and the Selfish Sons EP:
Salvador
Livin' With Betty
So Lonely Was the Ballad
Back In the Game

Sheila (Single)
Sheila (.m4a)
Sheila (Live at Panic Prevention Disco) (.m4a)
Northern Line
Down to the Subway

If You Got the Money (Single)
If You Got the Money (Single Version)
If You Got the Money (Alternative Version)
If You Got the Money (Ceri Caffeine's Panic Prevention Disco Mix)
Here's Your Getaway

MYSTERY JETS:
nme'nin mystery jetsle ilgili en ufak yazıya bile "oddballs" kelimesini sıkıştırdığını düşünürsek..evet cidden İLGİNÇLER. ilk olarak babanızla birgrup kurduğunuzu ve bu grubun BOKTAN OLMADIĞINI düşünsenize. çok surreal gibi. ama demek böyle babalar var. Benim babamın dinlediği en cool şey hmm..patsy cline??? herneyse jets'e geri dönücek olursak egzantrik kelimesinin hakkını veriyorlar. garip saçlar, çingene tipler, gitarist babalar..ama muzik olarak kesinlikle 2006nın gördüğü en şukela 5 şeyden biri. ilk olarak "You Can't Fool Me Dennis" i daha dinlemediyseniz hadi gidin bulun ve dinleyin. Prog-rock? (prog-rock denilen şeyi dinlemediğim için tabikide bunu ben düşünmedim biyografiden arak) etkileri altında eğlenceli ve dansettiren pop şarkıları (bunu ben düşündüm kahretsin çok orjinal) yapıyorlar. ayrıca deliler.(sanki bunu söylemiştim) Eel Pie Island denilen thames üzerindeki kara parçasında(???) butun delileri toplayıp (les incompétents, larrikin vs) gigler veriyorlar ayrıca. jets hakkındaki en güzel şeylerden biri de herzaman sellout olmak için fazla garip kaçacakları. Making Dens isimli debutlerini alıp jets'e para kazandırmalısınız.
mystery jets - quite a delight
mystery jets - diamonds in the dark (tapedeck RMX)

LES INCOMPETENTS(RIP): HAH. gıcık olduğum grup les incompétents. Bunları keşfetmemden tam 1 AY sonra dağıldılar. cidden yeni moda bu galiba. grup kur sonra dağıt. mystery jets ve larrikin love'ın arkadaşları olan bu gençler onlar gibi street poetlar ama les inc'ın disco potansiyeli onlardan biraz daha fazlaydı her zaman. Aksandan ve attitudelarından kaynaklanan bir hoşluk olsa gerek. Yaşalardı daha çoook güzel pop şarkıları dinlerdik ama işte.How It All Went Wrong tek yayınlanmış singleları ve çıktığı an büyük ilgi görmüştü. garip, eğlenceli ve super bir şarkı. Ayrıca solistlerini kısa bir süre önce yolda yürürken çok pis benzetmişler, şüpheli 28 yaşlarında 1.8o boyunda avustralya aksanlı bir beyazmış. eğer gören olursa haber versin gidip alnından öpücem.

MP3LERİNİ UPLOADLAYAMADIM DAHA. O SIRADA
http://www.myspace.com/lesincompetents





LUPEN CROOK: Ah. Onun hakkında ayrı bir yazı yazmaya karar verdim. O sırada siz de 'Accidents Occur Whilst Sleeping'i alıp dinleyin. eğer dinlemediyseniz şayet. ama reviewleri okudum şimdi ilk olarak
*Lupen crook folk değil. (her ne kadar o bile folk olduğunu iddia etse)
*hayır, luıpen crook ingiliz devendra da değil. (tanrım)
*ve evet, lupen crook benimmle evlenecek.
ZOMG LUPEN CROOK MP3 ARŞİV:
Junk'N'Jubilee & On The Rose & 22 You and the SA-10 Sounds & 6=8...The Remainder Of A Forumla & Better Left For The Poorer, Right? & Dick Strange And The Nasty Boys & Folk Singer & Ode To Paris Hilton & Blood Letter Baby & Daughter's Day & Sex Scene 1 & The Hardest Way Home & Black Candles & Dead Relative & Indigenous Syringes And A Silver Boot...For Sam & Knives'n'Pliers & Shark Fight & Soviet Bones & Spastic Society





LARRIKIN LOVE:

söylenmesi gerekenler ben ve insecto.nordico tarafından şurda ve şurda söylendi. (ama six queensin şu kıtasını eklemesem içimde kalırdı)
I'm the sixth queen
I'm the wrong queen
I've got mascara running through my bloodstream
I'm on the hot step
I've got a broken heart
I want to be a cherry lipped little cheap tart.

kısacası demek istediğim şu ki, son 1 yıldır ingiltereden hayranlık uyandıracak güzellikte ve özgünlükte bohem sanatçılar çıkmaya başladı. bir nevi sokak şairleri bu çocuklar, ama yazdıkları rimbaud, blake estetizmi taşıyor, bu sofistikeliğin yanında taşıdıkları punk ruh da onları bizim de bağrımıza basmamızı sağlıyor. Larrikin Love'ın Edward Larrikin'i Mystery Jets'in Henry Harrison'ının ve de pek tabi müstakbel eşim Lupen Crook'un yazdıklarına bakarak bize boktan ergen zımbırtıları yerine (ki burda kimden bahsettiğimi anladınız.anlamadıysanız da SHEFFIELDdan çıkıyolar genelde[ama her zaman değil. jarv.sex.jarv.sex]) yer yer ağlatan yer yer güldüren romantik çingenelerle..ee cümleyi bitiremedim. fazla uzadı sanırım. siz anladınız ama.

Posted by ________ 11:42

3 Comments:

  1. Sarp* said...
    özellikle jamie t ve mystery jets i merak ediyodum ya süper olmuş yazı (: sheffielder'lardan bu kadar nefret ettiğini bilmiyodum bide koptum :D
    ________ said...
    sheffielddan nefret etmiyorum çok seks gruplarda var (pulp gerçeği, blondes vs) ama post-monkeys jenerasyonu so totally OVERRATED :D
    Unknown said...
    süper olmuş yazı :)

Post a Comment