anasayfa | blog hakkında | yazarlar



Danimarka'nın Tek Taşı.. Mew


Swedish Afro'muz ve artık beni beklemekten bıkıp kendi yazısını kendi yazan serdarcharliebrown'un baskılarına dayanamayıp Denmark Scene'yi biraz kurcalamaya başladım ve yine baskılar yüzünden ilk konuğumuz Mew oldu (:

1997'da sadece Danimarka ve Norveç'te yayınlanan ilk albümleri ve 2000 yılında çıkardıkları "Half the World is Watching Me" de daha çok alternatif rock havası verip her ne olduysa olmuş ve 2003'te çıkardıkları ve İngiltere & Amerika'daki ünlerini borçlu oldukları "Frengers" ile Indie Rock' a doğru bi kayma yaşamışlar.. Bu albümden, hemen herkesin bildiği "SheSpider" ve "Comforting Sounds" gibi iki unutulmaz single çıkmışş.. Tarzlarından bahsetmişken burda bi ekleme yapmak istiyorum: her ne kadar bugün yaptıkları müzik indie rock olarak tanımlansa da Danimarka'da punk 'ından; emekli Mette teyzesine kadar herkesin sevdiği bi grup Mew. "Tivoli Gardens" da verdikleri konserde ön sıraların tamamen emokidler tarafından işgal edildiğini göünce yaşadığım şaşkınlık arkalarda biyerlerde annemleri ararken gördüğüm ciddi 65+'lık grubu farkedince ikiye katlandı. Ve herneyse, son olarak geçen sene çıkan "And the Grass Handed Kites", Mew'in artık oturduğunun tam olarak göstergesi olmuş bu albümdeki "Zoo Keepers Boy", "Apcalypso" ve "Special" favorilerim ama diğer parçalarda en az bunlar kadar iyi rahatlatıcı ve nedense sadece ona konsantre gerektiği hissi verir.. Serdarcharliebrown 'un da dediği gibi çok yavaş ve sakin başlayıp hiç acele etmeden ve sürekli tempo yükselterek gider mew şarkıları ki bu bende bi hikaye anlatılıyomuş hissi yaratıyor..

Hiç bi parçalarını upload etmedim çünkü MySpace 'lerine biraz göz atarsanız Mew'i tanımanız için ilk dinlemeniz gerekenleri zaten orda bulucaksınız ve eğer buna doymadım daha detaylı ve Türkçe bi yazı aliyim diyosanız sizi şuraya yönlediriyorum..

p.s. : Yukarda bahsettiğim konserin BIS'inde güvenlik görevlileri sahne önündeki elemanları yaka paça toplayıp götürmüştü ve sonrasında hoş bi sürpriz vardı.. Gerçi görüntü kalitesi biraz dandik ama yine de o atmosferi yaşatıyo (:

Posted by Sarp* 23:50

7 Comments:

  1. Unknown said...
    süper demek istiyorum ben.
    serdarcharliebrown said...
    ay çok utandım ben:D teşekkürler nordic.bug
    Sarp* said...
    ehe rica ederim ((: bi kac grup daha var danimarka'dan cikmi$ ve last.fm de sadece 200 civari dinleyicisi olan.. bence esas cikarilmayi bekleyen hazine onlar..
    !emona!d said...
    mew mew mew! çok severim kendisini, ayrıca çok süper bir yazı olmuş ellerine sağlık.
    !emona!d said...
    bir de bir şey okurken, yazarken, çizerken vs. çok iyi gidiyor bunlar.
    Adsız said...
    mybloodyvalentine'ı haturlattılarbana. güzelçok.
    HIRT said...
    ben yazıcaktım bunu sarp. sinir oldum sana.

Post a Comment