anasayfa | blog hakkında | yazarlar



i shut you down bang bang




Art Brut imzalı Bang Bang Rockn' Roll gerçektende bu senenin en iyi debutlarından biri

Artık kritiklere güven olmuyor. Bakıyorsunuz yere göğe sığdırılamıyan bir grup, dinlenildiği zaman ancak bozulmuş bir kabağın verebileceği bir tadı veriyor insana. Müziğe bir şey katmadıkları gibi, bu bol yıldızlı gruplar sanki, en parlak dönemlerini yaşayan indie/post punk kulvarının altını dinamitliyor. Aramıza yeni katılan dreamdown’ın yazısını okuyunca ne demek istediğini anladım. Bu bol yıldızlı ve içinde ‘aranan yeni kan’ gibi ifadeler geçen kritikleri okumak, insanda ister istemez daha önce keşfetmediği bir hazineyi bulacakmış hissi yaratıyor. Albümler bazen daha ilk şarkısını dinler dinlemez insana “Al birini vur ötekine” dedirtiyor.

Olan ise iyi müziğe oluyor. Art Brut ismini uzun zamandır duymakta, haklarında olumlu şeyler okumaktayım. Ama hepsini uzun zamandır, “yemezler” diyerek es geçmekteyim. Ama çeşitli sitelerde Art Brut un debut albümü "Bang Bang Rockn' Roll yılın en iyileri arasına girince daha fazla dayanamayarak albüme kulak verdim. Fena da yapmamışım. Eddie Argos (vokal), Chris Chinchilla (gitar), Ian Catskilkin (gitar), Fredie Feedback (bass) ve Mike'dan (davul) dan oluşan Art Brut, hakkatende bu sene yeni tanımaya başladığımız gruplar arasından hakkaten ilerde hatırlayacaklarımız arasına giriyor. Cockney aksanlı vokal de cabası.

Artık müzik yapan grup dinlemek istemiyorum. (Ne dedim yav ben .) Kimi gruplar müzik yapmak için uğraşır. Dinlerken bunu anlarsınız. Ama kimileri de içerisindeki birikintileri dışarı müzik aracılığıyla dışarı kusar. Biraz hesapsız kitapsızca sizi de şarkıyı yaparken hissettikleri atmosfere sokarlar. Ben böyle grupları daha bir seviyorum. Şu sıralar arka arkaya dinlediğim Art Brut şarkısı “My Little Brother” en azından bana bu ikinci tür grupların yaşattığı şeyleri hissetiriyor. Umarım yanılmıyorumdur. / Taner Torun

Posted by lostgardens 04:16

2 Comments:

  1. nóiway said...
    "And yes, this is my singing voice, its not irony, its not Rock & Roll, we re just talking, to the Kids." albümün açılış şarkısı formed a band'de gayet güsel kendilerini tanıtıyolar zaten ;) bu yıl komple dinlediğim ender albümlerden..kesinlikle kaçmamalı!! oldu da henüz dinlememişseniz bile size 31 aralık'a kadar süre hadi bakalım..
    ________ said...
    bende de var art brut çok komikler velvet underground sevmiyorum falan diyo herif sora formed a bandde israille filistini barıştırcak bi grup olcas biz dio koptum

Post a Comment