anasayfa | blog hakkında | yazarlar



Punk Rock ve Komplo Teorisi 1(devamı gelmeyecek:))


MTV: şimdi Punk-Rock moda olsun. Ne dersiniz?
The Strokes: Neden olmasın?
(Utku’ya ve uykuma bir ithaf)

The strokes ile ilgili bir yazma girişimi değil bu. Berrak arkadaşım sağlam bir yazı ile son albümü aşağıda tanıtmıştı.Ama ne bileyim kendim ile çelişkide kaldığımı düşündüm. The strokes’u daha önce ki Arctic Monkeys yazımda benim için new sound olarak ilan etmiştim.(Bize öyle sunuldu. İşin bir de bu kısmı var tabii)Şimdi neden böyle bir yazı yazıyorum. Çünkü susmamalıydım, doğru ya da yanlış bunu herkes ile paylaşmalıydım. Ve ardından içimde patlayan cümlelerin dışarı çıkmasına izin verdim.
Gerek çıktığı zaman gerek şimdi kritiklerde en çok reklamı yapılan punk rock grubu diyebileceğimiz The strokes acaba bize bilinç altından verilen yeni jenerasyon imajımı yoksa ben komplo teorisi üretme konusunda uzman birimiyim?
İs this it? ‘den bu yana geçen zaman aslında birçok şeyi bize anlattı. O zamanlar benim gibi İs this it? ‘e bayılanlar benim gibi seviyorlar hala.(is this it şarkısı o zaman için yeni bir where is my mind denemesimiydi acaba)Ama aklımda küçük ya da büyük sorulara neden olan şey albüm daha çok grubun imaj tarzı ile meşhur oldu gibi bir cümlenin aklımda belirmesi ile oluştu. Aslında biz müziği dinlerken kıyafetlere, yersiz kelimelere ve klişelere(sahnede iken...ya biz neden buradayız? Siz kimsiniz ?)kimseyi sallamaz tavırlara hepsinden önemlisi cool erkeklerin (ya da kızların) olmasını grubun müziğinden daha mı öne koyuyorduk.Pahalı deri ceketler,aksesuarlar,gömlekler,converseler…Bu kadar mı? Ramones,Blondie,Clash vs… gibi punk-rock gruplarını içinde barındıran(fazlası ile andıran) ama kendine has tatlar katabilmiş bir grup The strokes.Sevdik ,seviştik onlarla.Ama son imajlarını görünce korkmaya başladım.(Green day,Blink 182 ve diğer punk-rock gruplarında ki değişimde ilginç idi bu arada)Albüm güzel ama bir şeyler beni The Strokes dinlemekten uzaklaştırıyor mu? Yoksa bunun sebebi onları artık herkesin dinlemesi mi?(bu da yeni bir hastalık türü:)) Siz burada devreye girip şunu diyebilirsiniz: dinle işte birader çok dırdır yaptın.Her şey iyi hoş.Zaman değişiyor.İnsanların ve müziklerin de değişmesi doğal dedikten sonra ben yeni keşfettiğim gruplar ile gold strokes yapayım kendime:)))

Önemli not:Daha önceki yazımda yaptığım anlatım bozukluklarının dikkate alınmaması dileğiyle:))
Ünal Arslan:DreamandDown

Posted by Şehirli Derviş 08:47

3 Comments:

  1. ________ said...
    strokes da onların imajlarıyl aanılmalarından hiçbizaman o kadar memnun olmadı zaten.kompleksli kendine yeni idol arayan ergenler ve moda hipsterları tarafından nu yönleriyle ele alındılar.müzikal olarak kimse kesinlikle strokesun vasat ya da taklitçi olduğunu söyleyemez.hadi bana inanmıyosun bunu lou reed bile sölüyo şu an piytasadaki hiçkimsenin yapamadığı kadar iyi bas ve davul işi çıkarıyor strokes diye ya da joe strummer onu heyecanlandıran tek grubun strokes olduğunu sölemişti 2002de.hadi mtv ellegirl ve nme şişirdi strokesu bu herifler -ki müzikin yapıtaşları insanlar kimseye yaranmaya ihtiyaçları yok- neden abartma ihtiyacı duysun strokesu_? böle populist yanılgılara düşülmemeli strokes punk rock ve mtv kelimeleriyle sınırlandırılabilecek bi oluşum deil çünkü
    Şehirli Derviş said...
    Bu sadece başlıkta da belirtildiği gibi bir komplo teorisi.Ayrıca kimin ne dediği önemli değil.Ben ruhum ne söyler ise ona inanırım.Son imajlarını samimi bulmadım.Ama strokes benim için ayrı yerde hep:)
    Adsız said...
    ithafa geç cevap
    biz bilinmeyenleri seviyoruz, sen the strokes'u keşfettiğinde Türkiye'de pek bilinmiyordu. belkide biraz soğumanın sebebi Türkiye'de popüler olmaları. ufacık, fileli çoraplı,converse li kızların "julian julian" diye haykırmalarından bende rahatsızım . ne yalan söyliyeyim evet strokes bariz ufak melodi çalmaları yapıyor ama buna rağmen dinlediğimde birşeyler hiseediyorum hissettiğim sürece de strokes'u dinleyeceğim. bence The Strokes'un ortaya çıkması punk'ın sadece gürültü müziği olmadığının göstergesidir. bir nevi the clash ruhu biraz olsun geri döndü gibi. tabi bu benim fikrim

Post a Comment