anasayfa | blog hakkında | yazarlar



Shelley Short

Belki biliyorsunuzdur, "Stumble!" isminde vakit harcatan, akıl karıştıran, yuh dedirten, garip program sayesinde internette sörf yapmak artık kelime anlamıyla mümkün. Kısaca şöyle, siz bu Stumble'ı yüklüyorsunuz, ilgi alanlarınızın (sinema-grafik tasarım-müzik-oyun-edebiyat-çizgi roman-spor vsvsvs) yanına tik atıyorsunuz ve yapacak hiçbir işiniz olmadığı zamanlarda bilgisayar karşısına geçip "Stumble!" butonuna tıklayıp karşınıza hangi çılgın şeyin geleceğini heyecanla beklemeye başlıyorsunuz. Bir nevi sanal kinder sürpriz.

Bugün yine kendimi Stumble'ın karşıma getireceği akıl almaz sitelere adamıştım. Butona iki veya en fazla üçüncü tıklayışımda karşıma harika bir şey çıktı. Karşıma çıkan şeyin güzelliğini ilk anda idrak edemedim aslında. Çünkü görsel açıdan sıkıcı, basit ve amatör bir siteydi önümdeki. Ancak sayfanın tepesindeki bar'da gördüğüm "bio-mp3-discography..." benzeri linklerden yola çıkarak, bunun bir tasarım sitesi olmadığının farkına vardım. Sayfa yavaş yavaş yüklendi, fotoğraflar ve bir kaç yazı belirdi. Evet, Shelley Short'un sitesiydi bakmakta olduğum.


Shelley Short, ilk albümü olan "Oh Say Little Dogies, Why?"'ı 2003 yılında Portland,Oregon'da kaydettikten sonra sanat okulun bırakıp, herhangi bir nedeni olmamasına rağmen Chicago'ya doğru yola çıkmış. İkinci albümü olan "Captain Wild Horse (Rides the Heart of Tomorrow)"'u, burada kaydetmeye karar vermiş. Chicago'nun çeşitli konser mekanlarında çalan birkaç müzisyen ile tanışıp kaynaşarak kendi grubunu toparlamaya başlamış. Arkadaşı olan M.Ward'un tanıştırdığı kemancı Tiffany Kowalski (aynı zamanda Bright Eyes'da çalıyor) ve baterist Jamie Carter'ın da katılmasıyla birlikte grup tamamlanmış.

Shelley Short'un, Hope Sandoval'ın tiz vokaline benzeyen ama Hope kadar buğulu olmayan sesi ve folk-country sularında yüzen müziği, sıkıcı olmadan huzur veriyor. Daha hiç bir albümünü dinleyememiş olduğum için bu yorumu, sitesinden indirilebilen 3 parça üzerinden yapıyorum. Şu ana kadar dinlediklerimi sevdim. Albümlere ulaşma çalışmalarım başladı.

"İlla da friendlerime eklicem, karizma olucam" diyorsanız buyrun.

Shelley Short-Vie En Rose
Shelley Short-Lupine Manner
Shelley Short-Tomorrow Night
Ha, bu arada "ben de sanal kinder sürpriz istiyorum" diyorsanız da, buyrun.



Posted by HIRT 23:32

3 Comments:

  1. Adsız said...
    biraz neko case vari, ama güzel gayet. ayrıca myspace'den "artist kaldırma" akımını başlatıyorum, beklerim.
    Unknown said...
    gecikmeli olarak, oley demek istiyorum. mesajı aldıktan bir gün sonra dinleyebildim evet, ama güzel yahu.
    !emona!d said...
    i love stumble!!!

Post a Comment