anasayfa | blog hakkında | yazarlar



Gameboy Punk Yapalım


NME'nin yarattığı gerzek "new rave" tanımlaması sayesinde elektronik müzik dinlemek/yapmak havalı hale geldi. Tabi elektronik müzik derken, Number 1 fmde duyabileceğiniz ya da Mtv Dancefloor Chart tarzı programlarda denk gelme ihtimaliniz olan şarkıları kastetmiyorum. Daha garip, ilkel, basit, hiperaktif, gürültülü birşey benim dediğim. Punk etkili, hatta bazen gitarsız olmasına rağmen Sex Pistols'a fiske atabilecek kadar yüksek enerjili şarkılar...
Myspace ile iyice coşan bu absürd janr bazı soru işaretleri de yaratmıyor değil kafamda. New rave akımı 1.senesini bile doldurmamışken kendini bu akıma ait gören milyon tane grup olması şaşırtıcı gerçekten. E haliyle hepsi çok iyi olmuyor. Bazı grupları/kişileri dinlerken "Laptop'ımı aldım dizime çaktım iki şarkı myspaceime" tarzı bir anlayış seziyorum hafiften. Neyse... Lafı dolandırdım. Çok da bir anlam ifade etmiyor sanırım dediklerim.
Bu postun asıl amacı yeni keşfettiğim garip bir grubu blog okurlarına ve ahalisine tanıtmak. DAT Politics'den bahsediyorum. İşin en ilginç yanı ise kendileri ile myspacete değil de, artık "eski-moda" olan CD aracılığıyla tanışmış olmam! CD karıştırırken kapaklarına vurulmam ve dükkandaki amcaya bir iki şarkıyı dinletmesini talep etmem ile satın alıp eve uçmam bir oldu diyebilirim. Fransız bir trio DAT Politics. Wow Twist isimli 6. (EVET ALTINCI!) albümleri ile varlıklarından haberdar oldum. Baştaki new rave gevelemelerimin asıl amacı, DAT Politics dinlediğiniz zaman "amaaan hip ortam grubu işte" tepkisi vermenizi engellemekti. Müzikleri ne kadar "new rave" soundu taşısa da bunlar bu müziği 6 senedir yapmakta. Önceki albümlerinde çok daha deneysel ve zor dinlenen bir soundları varmış gerçi. Wow Twist albümü, diskografilerindeki en "pop" albüm. Neredeyse akılda kalıcı choruslar (daha önce chorus yazma gereği bile duymuyorlarmış mesela), şarkıya benzeyen (verse-chorus-verse) şarkılar ve şirin melodiler bu albümlerini pop yapmaya yetiyor onlara göre. 2006 çıkışlı Wow Twist albümleri ve önceki 2 albümleri, Berlin menşeili Chicks On Speed Records tarafından basılmış. Albümde 11 şarkı var. Parça süreleri genel olarak 3-4 dk arasında. Neredeyse her şarkıda absürd bir chipmunk sesi vokal yapıyor. Bu komik ses, Gameboy oyun müziklerini anımsatan blip-ciyuv tarzı synthler ile birleşince ortaya baya eğlenceli şeyler çıkmış. Söz adına çok bahsedilecek birşey yok ortada. Müziğin absürdlüğü ile örtüşen lirikler var genelde (örneğin: to-to-today i think i had enough now (x2) so can you please turn my brain off!). Benim özellikle çok eğlendiğim şarkılar şunlar oldu: Turn My Brain Off, Gravity, My Toshiba Is Alive ve V.I.D.E.O Tape. Yaptıkları müzik şu gibi ilginç tanımlar almış bu arada: "bubblegum glitch pop", "the most gleefully deranged pop music", "comedy pop-punk electronica", "punk rock as music created by and for hyperactive children" vs. Ayrıca avant garde müziğin kutsal kitabı sayabileceğimiz The Wire dergisi de koyu bir DAT Politics hayranı. Dinleyin. Hakkaten eğleneceksiniz.


Albümden mp3 bulamadım ancak hafta bitmeden bir kaç tane upload edebilirim. Siz şimdilik myspacelerine veya ofişıl sitelerine göz atın bence.

Posted by HIRT 01:10

6 Comments:

  1. Sarp* said...
    haha cidden eğlencelii şarkılarıı ve bideee "can you please shut the fuck up?!" demek istiyorum şu melodiyle mantar gibi türüyen boktan "new rave(!)" gruplarının hepsine!!
    Unknown said...
    cdyi getir hiçdeğilse. ya da ben zorlayayım interneti, bulamazsam cdyi getir. merak ettim iyice. blip ciyuv.
    Silly Dude said...
    www.myspace.com/indibindi900
    ________ said...
    niye gerzek olsun ki new rave alla alla ama iilermiş ya
    Adsız said...
    ne bu ikinci resim Ku Klux Klan gibi? daha da kötüsü ilk resim de KLF gibi, elde atlar, kuzular...eşşekler!
    uyumsuzpenguen said...
    cok gzl grup ama mp3lerini bulamıyorum cıldiriciiim!!!!

Post a Comment