anasayfa | blog hakkında | yazarlar



Finaller, Sıkıntı, Baygınlık, Sıcak, Soğuk, Yağmur, Güneş

Alakasız başlıklar atmayı seviyorum. O kadar seviyorum ki her yazıma alakasız bir başlık koymak istiyorum. Bugünün alakasız başlıklı yazısının içeriği ise biraz karışık. Başlıkta da belirttiğim gibi (o kadar da alakasız olmamış mı yoksa ?) bu finaller beni çok sıktı. Bunun bir nedeni de çok iyi gitmiyor olmaları olabilir. Ancak senenin yorgunluğu öyle bir duruma getirdiki beni (bizleri, sizleri, herkesleri) "bitsin de nası biterse bitsin" ruh hali içindeyim (-deyiz, -desiniz, -de). İşte ben de bu sıkıcı günlerimden biri olan bugüne bir eğlence katmak ve uzun zamandır yazamadığım bloga kendimi unutturmamak amacıyla bu alakasız başlıklı yazıyı yazmaya karar verdim. Şimdi asıl konumuza gelelim. Yılın bu dönemi, yeni albümlerin pıtır pıtır ortaya döküldüğü, çıkacak olanların da haberlerinin internete şıpır şıpır damlamaya başladığı bir dönem. Nisan-Mayıs gibi başlayan bu dönem sonbahara kadar devam edecek sanırım. İşte önümüzdeki aylarda çıkacak olan albümlerin bir listesi: (albümler çıkış tarihlerine yada alfabetik sıraya göre falan dizili değil)




* The Rapture - (henüz isim belli değil) - 2006 Sonbaharı

Echoes 2004'ün en fiyakalı albümlerinden biriydi. Benim de favorilerim arasındaydı. Bu albümün turnesinden sonra ortadan kaybolan ve uzuuuunn bir süre internet sitesini güncellemeyen grup geçtiğimiz aylarda hayat belirtileri gösterdi. Şahsen ben fena tırsmıştım dağıldılar mağıldılar diye. Yokmuş öyle birşey. Yeni albüm kayıtlarına Şubatta başlamışlar bile. Grubun cowbellcisi Gabriel, kayıtların harika gittiğini ve albümün çok çok iyi bir albüm olacağını, hatta kapağının muhteşem olacağını söylemiş. ("Oh yeah, the cover is going to totally rule as well.") Sanırım en heyecanla beklediğim albümlerden biri bu. Evet evet süper olucak. Siteye bir göz atın. Küçük bir video ile karşılaşacaksınız girdiğiniz anda ve sanırım arkada çalan şarkı yeni kaydettiklerinden biri. Harika bir şarkı. The Rapture is back!


* Primal Scream - Riot City Blues - 20 Haziran 2006 (albüm İngiltere'de 5 Haziran'da çıktı)

Kararsız rockerlar (bu bir iltifat) yeni albümlerinde blues yapmaya karar vermişler. Hiç bir janrda uzun süre takılmayı sevmeyen Bobby Gilliespie, elektronikten ve samplelardan sıkılmış. Yeni albümün ilk single ı olan Country Girl dinlemiş olanınız varsa değişimi çok rahat görmüştür. Country Girl güzel bi şarkı, evet hoş ancak sanki biraz sıradan. Primal Scream diyince beklentiler yükseliyor tabiki. Ayrıca yeni albümde The Kills'den VV, Echo & The Bunnymen'den Will Sergeant ve Nick Cave & The Bad Seeds'den Warren Ellis misafir sanatçılık yapıyormuş. Hadi bakalım...


* Keane - Under The Iron Sea - 20 Haziran 2006

Hopes & Fears bir gitarsız rock albümüydü. Güzeldi, bir çok hit çıkardı zaten. Bu yeni albümlerinde ise biraz daha 'sert' olacaklarmış ( hımm, peki :)) . Klavyeden gitarımsı sesler çıkarmada baya ustalaşmışlar gelen haberlere göre. İlk single Is It Any Wonder bana o kadar da sert gelmedi aslını soracak olursanız. Güzel, poppy bir Keane şarkısı... Bakalım albüm nasıl tepkiler alacak?


* Radiohead - (henüz isim belli değil) - En erken 2007

Yeni bestelerden birkaçının canlı kayıtları internete sızdı geçen ay. Ben özellikle dinlemedim, albümü bekliyorum. Başka da birşey söylememe gerek yok sanırım :) Bekliyoruz heyecanla...


* The Futureheads - News & Tributes - 13 Haziran 2006

Debut albümleri çok başarılı bir zamanda çıkmıştı bence. Ortada Bloc Party, Kaiser Chiefs, The Rakes, Maximo Park, Arctic Monkeys yoktu. Franz Ferdinand'ın debutsu üstüne tatlı niyetine iyi gitmişti. XTC, The Jam ve bolca Gang of Four etkili pop-punk bir albümdü. Zaten Go4 gitaristi ve grubun efsanevi Entertainment! albümünün prodüktörlerinden biri olan Andy Gill önayak olmuştu bu 'gelecekkafalar'a. Bu yeni albüm biraz daha sakin, daha olgun (bu 'olgun' lafını da sevmiyorum, nedemek yani 'olgun'?!) olmuş duyumlara göre. İlk albümdeki gibi çoğunlukla birbirine benzeyen şarkılar yerine daha çeşitli müzikal adımlar atmışlar. İlk single Skip To The End, yeni tarzları ile ilgili ipuçları veriyor.


* Muse - Black Holes & Revelations - 11 Temmuz 2006

Britney soslu single Supermassive Black Hole birçok insana garip geldi. Daha önce de belirttiğim gibi ben sevdim. Umarım yeni albümde de orjinal fikirler ve tabulardan arınmış bir tarzla karşılaşırız. Rock'n'Coke lineup ına da eklendiklerini öğrendik. Yeni albümü canlı olarak ilk dinleyeceklerden olacağız bu sene.


* The Killers - (henüz isim belli değil) - 2006 sonu, 2007 başı (?)

80leri hortlatan baş gruplardan biri The Killers. Fakat yeni albümleri 'daha Amerikan' olacakmış Brandon Flowers'ın dediğine göre. Bruce Springsteen dinliyorlarmış bu aralar. Bana hiç iç açıcı gelmedi bu haber ya neyse. Hayırlısı olsun diyorum...


* TV On The Radio - Return To Cookie Mountain - 6 Temmuz 2006

Cool New Yorkerlar yeni albümleri ile ilgili pek bilgi sızdırmıyorlar. Nasıl birşey olacağı ile ilgili pek fikrim yok bu nedenle. Ancak Desperate Youth, Blood Thirsty Babes çok güzel bir albümdü. Tek temennim yeni gelecek olanın, eskisinin altında kalmaması.


Şu an aklıma gelenler bunlar. Eminim daha vardır. Zaten yeni çıkacak gruplar ile ilgili birşey kestirmek pek kolay değil o nedenle baya eksik bir liste oldu bu :) Ancak önümüzdeki aylarda güzel müzikler dinleyeceğimizi düşünüyorum.

Posted by HIRT 13:56

6 Comments:

  1. Şehirli Derviş said...
    Hirt eline sağlık sen toparlamasan ben toparlayacaktım:P Bu arada iyi diyebileceğim bir akustik-elektro aldım.Gelecek sene istanbul'a konsere gelirsem şaşırma:)
    Unknown said...
    hoş bir liste. sabırsızlanmaktayız.
    Sarp* said...
    ofş döktürmüşüzz(:primal sound benimde dikkatimi çekmişti hatta haklarında bişeyler yazmayı bile düşünüyodum (: herşeyi derlemişin toplamışın süper olmuş gerçekten (:
    Adsız said...
    radiohead ve tv on the radio heyecanla beklenmekte tarafımdan. final konusunda da katılıyorum, bütün finallerimi de yanaklarından öpüp, geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.
    nóiway said...
    2 final beni bekler yarına..ben harıl harıl ders başında..hırt iyi bi forsat bulmuş döktürmüş yine saolsun..
    hırt is back!!
    !emona!d said...
    hem güzel müziklerin, heyecanla beklenen albümlerin, hem Hırt'ın, hem de sınavları bitecek tüm arkadaşlarımızın aramıza dönmeye hazırlandığı güzel bir yaz günüdür...

Post a Comment