anasayfa | blog hakkında | yazarlar



DREDG-Rock Sanata Dönüşmeye Karar Verirse

Şunu iyi biliyorum ki insanların özellikle müzik konusunda çok takıntıları vardır. Bende bir zamanlar bu dertten muzdarip biri olarak bu algıya kapalı yolu reddedip iyi yapıldıktan sonra her türlü müziğin dinlenilmesi gerektiğinin farkına vardım. İçinde barındırdığım kimliği unutmaksızın farklı tarzlarda dolaşmak olayları daha objektif yorumlama becerisini kazanmaya yarayacağını düşünüyorum. Sözüm ona şimdi bahsedeceğim grup kimilerine göre bir alternatif metal grubu kimine göre art-rock grubu kimine göre modern rock grubu… Ama doğru olan şey Dredg’in kaliteli bir müzik yaptığıdır. Onları 2002’de El Cielo albümü ile tanımıştım. Konsept albümleri herkes sevmez belki ama gerçekten güzel bir albümdü. Davul bas uyumu bir grubun ne kadar sağlam olabilir ve bunu şarkılarda nasıl yansıtabilir sorusunun cevabını veren Dredg her albümde aralara sıkıştırdığı minimal fikirlerle aslında olayın sırrını bir nebze olsun anlatmış oluyordu. 2001’de Leitmotif adında ki albümlerini de edindim hemen. O da konsept bir albümdü. Ve sene 2005 olduğunda Catch Without Arms adında ki albümleri ile beni ve sevenlerini mutlu ettiler. Aslında yaptıkları müzik bir yana Art rock anlayışının iyi bir temsilcisi olduğu için ve çok çabuk meşhur olabilecekleri halde birbirine bağlı hikayelerin olduğu albümler yapmayı tercih ettiler. Son albümleri biraz daha sade bir çalışma olsa da bütün albümleri gerçekten çok güzel. http://www.dredg.com adlı web siteleri de görülmeye değer. Ayrıca Art-work kısmına da bakmanızı tavsiye ederim. Kendileri yapıyor sanırım. Rock müziği içinizde bir yerde hissetmek istiyorsanız ve gerçekten ruh müziği diye bir kavrama inanıyorsanız Dredg kötü bir seçim sayılmaz. http://www.myspace.com/dredg

Posted by Şehirli Derviş 14:02

0 Comments:

Post a Comment