anasayfa | blog hakkında | yazarlar



Art Brut'den geriye kalanlar

Beklediğimize değdi. 13 Ocakta Art Brut'u canlı canlı gördü gözlerimiz. Birazcık sizi de beklettik ama sağlam dokümanlarımızla gecenin tüm ayrıntılarını lafla değil bizzat göstererek aktaracağız.

Tabi konser yazısını yazma görevini üstlenen ben, konser biletimi evde unuttuğumu yarı yolda farkedip eve geri dönmek zorunda kaldığım için ancak saat 23.15 civarlarında Babylon'da olabildim. Neyse ki Art Brut beyefendilerinin (pek kendini belli etmese de bir de basçı hanım vardı kenarda köşede) sevgili djimiz Harun İzer
'e bolca zaman tanımaya niyetleri varmış. İndie dinliyorum diyen birisinin yeterince tatmin olacağı playlistiyle bu bekleme zamanını bizim için kazanca çevirmesinden dolayı teşekkür ederiz.

Grubu anons eden abimizin "ARTTT BURUUĞTT" telafuzuna kahkahalar eşliğinde büyük adam Eddie Argos(tabii ki boyutudur mevzuu bahis) gri ojeli tırnakları, ütülü pantolonu, konser öncesi bir takım spekülasyonlara cevap olarak bıyıksız haliyle karşımızdaydı. Uzaktan ne kadar sempatik göründüğünü bilemem ama yakınındaki bizler için durum pek iç açıcı değildi. Beyefendi sahneye (pek çok konserinde yaptığı gibi) çorapla çıkmıştı. İlk dakikalarda bu durum gayet hoş gibi görünüyordu ama işin aslı pek öyle değilmiş. O tırnaklara hiçbir çorap dayanmaz zaten diyerek iğrenç görüntüyü görmeyenlere de gösterelim. Ne diye çektiysem sanki öğğk.


17 şarkılık (son ikisi bis olmak üzere) playlisti punk grubu namına yakışır şekilde yaklaşık 45 dakikada, bir çırpıda bitiriverdiler. Soru: Punk şarkısı nasıl olur? Cevap: Kısa olur. Babylon'un havasından mı suyundan mı içkisinden mi anlayamadım ama oraya çıkan İngiliz gruplarının solistleri seyirciler arasına inmeyi pek seviyorlar (daha önce Elbow'dan Guy Garvey de yapmıştı bunu) . Bu sefer şanslıydım ve Modern Art'ı videoya çekmeye çalışıyordum. Eddie'nin seyirciler arasına inmesini, Babylon'un üst katına çıkarak (o kadar çabuk çıktı ki tahminim oraya gidene kadar en az 15 kişiyi ezmiştir) sahnedeki arkadaşlarına el sallamasını berbat kameramanlığım eşliğinde izleyiniz (hiçkimse bu ne biçim çekim demesin, arkamda pogo yapan insanlar vardı, ben nasıl olmuş da ayakta kalmışım ona şaşırıyorum zira).




Videolara başlamışken devam da edelim. Konserde isimleri "post soothing out" ve "st. pauli" olan 2 adet yeni şarkı çaldılar. Boş durmadım onları da kaydettim. Sırasıyla buyurun.




Zaten şarkı söyleme tarzı konuşmak olan Eddie pek çok konuda derin(!) öğütlerle hayat dersleri vermeyi ihmal etmezken (herkesin Emily Kane'i kendine) pek çok ünlüye de laf dokundurmayı ihmal etmedi. Şirin şeker davulcuları Mikey bütün gece ayakta çaldı ve seyirciyi coşturma görevini en sonunda davulunun tepesine çıkarak bitirdi. Gitaristler de poz vermekte ustalarmış gerçekten. Konser genel itibariyle eğlenceliydi ama kaçıranlar da üzülmesinler bence.

Konser bitti ama gece bitmedi. O akşam Peyote'de Fungu ve DANdadaDAN sahneye çıkacaktı ve Fungu'nun sahneye birazcık geç çıkmasından dolayı DANdadaDAN konseri birazcık gecikmiş. Bunun istihbaratını almamla beraber Peyote'ye koşar adımlarla gittim ve DANdadaDAN'ın iki yeni şarkısı "Kadınlar" ve "Sarı"ya da rastgeldim. Rastgeldiklerim bu kadarla sınırlı değil ama. Üçnoktabir (eski adıyla Spitney Beers) grubunun solisti Melis Danişmend'ten albümlerinin şubat ayında çıkmasını planladıklarının haberini aldım. Tamam konuyu Art Brut'a bağlayacağım endişelenmeyin. Konser sonunda tüm Art Brut elemanları da Peyote'ye atmışlar kendilerini ve hepsi son derece sarhoştular. 13 Ocak dedikoduları bu kadar efendim. the modern way fotoğrafları ile başbaşa bırakalım sizi.

Posted by serdarcharliebrown 16:14

8 Comments:

  1. Unknown said...
    beklediğimiz değdi valla pek güzel bir yazı olmuş. valla ben pek memnunum, modern art sırasında sadece Eddie'ye el atmaya çalıştığım sahneler çıkmış, kendisiyle zıplamalarım pogocu gençlik arasında pek belli olmuyor =)
    ayrıca: güzeldi ya.
    Unknown said...
    bencede güzeldi ;)
    ayrıca metricten 3489089 kat daha nefisti.
    nóiway said...
    metric konser miydi?
    bozukplak said...
    delik çorapları çok komik :))
    !emona!d said...
    çoraplara laf yokkkkk:P
    Adsız said...
    @scatterbrain

    o playlisti koymuşsunuz oraya ama size kim verdi onu belirtmemişsiniz.kırıldım: P
    nóiway said...
    senin verdiin playlist bende emin ellerde pozancım merak etme =)
    Adsız said...
    @scatterbrain
    ha ben benim verdiğim sandım.ama sonradanda hatırlamam ve yolladığın resim sayesinde farkettimki benim verdiğim piri reis haritasına dönmüş durumda bişidi: )

Post a Comment