anasayfa | blog hakkında | yazarlar



Melankolikolikoli.

Bu aralar nasıl şeyler dinlemeye ihtiyacınız var, canınız ne istiyor bilmiyorum. Ancak ben, havanın kendini buzdolabı kıvamına getirdiği ve yağmurların sevgili gri bulutlar ile tepemize oturduğu şu günlerde Beach House'dan başka birşey dinlediğimi düşünemiyorum.
Gerçi 7gün 24saat Beach House dinlemek ruh sağlığınızda derin yaralara yol açabilir. O nedenle ben uyarımı önceden yapayım.
Beach House, Alex Scally ve Victoria Legrand'den oluşan bir duo. 3 Ekim 2006 çıkışlı, kendi adlarını taşıyan bir debutları var. Müziklerini tanımlamak için internet üzerinde ortaya atılan bir Mazzy Star benzetmesi mevcut. Beach House'u bu benzetmeyi duymamış olarak dinliyor olsaydım benimde aklıma Mazzy Star büyük ihtimalle gelirdi. Tabiki ortada, size "yuuuh! aynı mezi sıtaar!" şeklinde nidalar attırtacak bir benzerlik yok. Ancak iki grubun da melankoli derecesi olarak yakın sularda yüzdükleri bir gerçek. Bu benzetmeyi bir kenara bırakalım bence. Beach House, adının yanında bir benzetmeye ihtiyaç duymayacak kadar güzel müzik yapıyor çünkü. Solist Victoria Legrand'in puslu sesi ve Alex Scally'nin echolu gitarları bir araya gelince ortaya harika şeyler çıkıyor. Ne kadar drum machine kullanmadıklarını iddia etseler de ben buna pek inanamadım. Bu konu hakkında şöyle bir açıklamada bulunmuşlar myspace sayfalarında: "There are no drum machines in Beach House, just simply recorded-onto-four track live drums or the pulse of the organs's heart." Yalan söyleyecek halleri yok herhalde, önemli de değil zaten. Müziklerinin çok komplike olduğunu söyleyemem. Gitar, -bence- drum machine, synth ve gerçekten çok güzel bir bayan vokal. Parçalar genelde tekdüze ilerliyor. Ancak bu tekdüzelik o kadar özgün bir hava katmış ki müziklerine, dinlerken yakınmıyorsunuz bu durumdan. Özellikle yolda ve gece geç saatlerde çok iyi gidiyor Beach House şarkıları. Garanti verebilirim. Ağır çekim hareket ettiğim şu günlerde arada gözlerimin dolması çok hoşuma gidiyor. Beach House bu konuda bana baya yardımcı oldu. Tavsiye ediyorum. Zaten şu mevsimde Klaxons dinleyip de ne yapacaksınız ki? ;) Atlantis To Interzonemuş... Peh!

Beach House albümünden bir kaç tadımlık:

Tokyo Witch
Master Of None
Apple Orchard
Lovelier Girl
Saltwater

myspace için tık tık.
ofişıl sayt için tık ve tık.

ps. tabiki klaxons seviyorum. bu arada linklerin durumunu bilmiyorum. her an expire olabilirler.


Posted by HIRT 19:19

10 Comments:

  1. nordic.bug said...
    süper yazı (: ya şu aralar "ondan da sıkıldım bundan da sıkıldım ulan dinnicek bişii mi kalmadı ulannn" moduma ilaç gibi gelmesi muhtemel bi grup.. tek itirazım klaxons'la ilgili kısma; ballı kaymaklı nutellalı pekmezli ekmek etkisi yapıyo adamlar! kış günü daha iyi kimse ısıtamaz heralde bizi (:
    HIRT said...
    bişey demedim canım bende klaxonsa. seviyoruz dedik ya işte :) bu arada beach house a başlama şarkısı olarak apple orchardı diyorum. muhteşem.
    Hüma said...
    ben kişisel olarak apple orchardı dinledim ve yavaş çekim bir sahil sahnesi aklıma geldi.

    i'm bringin sexy back.
    alan donohoe dansı said...
    "Zaten şu mevsimde Klaxons dinleyip de ne yapacaksınız ki? ;) Atlantis To Interzonemuş... Peh!"


    ...şu lafın yuzunden dinlemicem bu grubu
    HIRT said...
    yu ken iğt şit.
    nordic.bug said...
    klaxons "öldür" dese adam öldürücek derecede sapıtık fanları var :D bugun onu farkettim..
    miette said...
    ahaha ama yani konu klaxons değil yavrucaklar, grup güzel dinleyin. başka gruplara da laf atmayalım yazılarda, çok polemik olduk canım aaa.
    swedish afro said...
    bence hak verin doruk'a.

    last.fm chartı:

    1 Klaxons 198
    2 The Holloways 26
    2 Cajun Dance Party 26
    4 Hadouken! 21
    5 The Blood Arm 18
    6 Jamie T 17
    7 The Cribs 16
    8 The View 15
    9 black wire 12
    9 ¡Forward, Russia! 12
    alan donohoe dansı said...
    hangi konuda_
    nordic.bug said...
    last.fm de ekle bni doruk!! black wire ve hadouken mp3 leri de istiyorm :cry:

Post a Comment